Tenger-szem Gasztronómia Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Tenger-szem Gasztronómia Kft.
Székhelye: 8251 Zánka Fő u.51.
Cégjegyzékszám: 01 09 190495
Adószám: 24938909-2-43
Működési engedély száma:VE-9/EBA/01336-6/2021
2.1. A jelen “Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és azok szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. A jelen “Általános Szerződési Feltételek” a Tenger-szem Gasztronómia Kft. által üzemeltetett “Tenger-szem Lovasudvar és Panzió” foglalásaira érvényesek.
2.3. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen- a feltételek teljesülése esetén- szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). Szállásközvetítő portálokon keresztül leadott megrendelések esetén a Portál által megküldött visszaigazolásban szereplő Vendég a Szerződő fél.
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy- ide nem értve a Szállásközvetítő Portálokat- a továbbiakban, mint Közvetítő a saját nevében adja le a Szolgáltatónak, az együttműködési feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4.1. A Szolgáltató foglalást online foglalási rendszerén keresztül, e-mailben, valamint szállásközvetítő portálokon keresztül (írásban) fogad el. Online foglalási rendszeren keresztül leadott foglalás esetén kérjük, hogy a foglalási űrlapon megadott adatok helyességét, különösen az elérhetőségi és érkezési adatok vonatkozásában ellenőrizni szíveskedjen! Visszaélések elkerülése végett, amennyiben a vendég a foglalásban megadott telefonszámon, ill. e-mail címen nem elérhető vagy az elérhetőség helytelennek bizonyul és így nincs lehetőség a foglalás jogszerűségének megerősítésére a szállásadó fenntartja a foglalás törlésének jogát, mellyel az elszállásolásra vonatkozó jogigény is megszűnik.
4.2. A szerződés a Vendég foglalására a Szolgáltató által írásban megküldött ajánlat elfogadásával és annak megerősítésével (< foglalás véglegesítéséhez kérjük kattintson ide > linkre történő kattintással), és így írásban megkötött szerződésnek minősül, egyidejűleg a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF) elfogadását is jelenti. Szállásközvetítő portálokon keresztül leadott foglalás esetén a szerződés a közvetítő által megküldött visszaigazolás napján a visszaigazolásban szereplő Vendéggel, mint Szerződő féllel jön létre és az ezen foglalások alapján létrejött szerződésekre is a Szolgáltató honlapján megtalálható Általános Szerződési Feltételek érvényesek.
4.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállásfoglalás visszaigazolásában meghatározott összegű előleg fizetését kösse ki. Amennyiben az előleg a visszaigazolásban kitűzött határnapig nem érkezik be, akkor a Szolgáltató a szerződést egyoldalúan felmondhatja, ebben az esetben az ajánlati kötöttsége és szolgáltatási kötelezettsége megszűnik. Az előleg meg nem fizetése esetén a szerződés Szolgáltató általi írásbeli felmondása hiányában a foglaláskor létrejött szolgáltatási szerződés továbbra is érvényben marad és a vendég általi lemondás illetve meg nem jelenés esetén a szerződés 5. pontjában meghatározott kötbér fizetési kötelezettségek érvényesek.
4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.5.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.5.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.6. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
5.1. A megrendelt szállás díj nélkül az érkezés napját megelőző 7. napon túl mondható le vagy módosítható, ebben az esetben a foglalásban kikötött esetleges és megfizetett előleg összege visszafizetésre kerül.
Az érkezést megelőző 7. napon belüli történő lemondás esetén a fizetendő díj a teljes foglalási érték 50%-a,
3 napon belüli lemondás esetén a szállás díjának 100%-a. Lemondást és módosítást kizárólag írásos formában tudunk elfogadni.
5.2. Lemondás vagy a lemondás elmaradása esetén az előleg fizetésétől függetlenül a szállásadó elszállásolási kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett szobát más vendég részére kiadni.
5.3. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 19:00 órát követően megszűnik.
Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 19:00 óráig nem érkezik meg, vagy írásban nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesíthet. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
5.4. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek, csomagajánlatainak foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
5.5. Szállásközvetítő portálokon (booking.com, szallas.hu, stb) keresztül leadott foglalások esetén a lemondási feltételek a fentiektől eltérőek lehetnek és ezen szerződések esetén a foglalás időpontjában a portálokon megjelenő adatlapunkon szereplő és a visszaigazolásban is meghatározott lemondási feltételeket alkalmazzuk.
6.1. A honlapunkon meghirdetett előfoglalási árak kizárólag az érkezés napját megelőző 45. napnál korábbi foglalásokra érvényesek.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett áthárítja a Szerződő félre.
6.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a honlapunkon (tenger-szem.hu), illetve facebook oldalunkon ( Tenger-szem ) kerülnek meghirdetésre. A kiemelt időszakokra történő foglalások esetén szolgáltató egyedi árakat alkalmaz, melyről a recepción vagy a szallas@tenger-szem.hu email címen kérhet részletes felvilágosítást.
6.5. A szállásportálokon és egyéb hirdetési felületeken megjelenő árak tájékoztató jellegűek és esetenként csak meghatározott feltételek teljesülése esetén érvényesek. A megrendelt szolgáltatásra vonatkozó árak minden esetben a szolgáltató által saját rendszeréből küldött visszaigazolásban kerülnek rögzítésre, ezeket az árakat a szolgáltató változatlan feltételek mellett az érkezés napjáig garantálja.
0-3 éves korú gyermekek számára a szállás ingyenesen biztosított.
8.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére érkezéskor vagy a Szolgáltató döntése alapján legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyből történő távozást megelőzően tart igényt. Csoportos foglalás esetén, egyedi megállapodás keretében, adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
8.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására;
8.3. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy
8.4. Előlegfizetéssel biztosított foglalás lemondása esetén Szolgáltató a megfizetett előleg összegéből visszafizetést teljesít. A visszafizetésre kerülő összeg
A visszafizetést Szolgáltató a Szerződő fél által megadott számú bankszámlára történő banki átutalással teljesíti a jogalap tisztázását követő 10 munkanapon belül.
8.5. Bármely 8.2. – 8.4. pontban meghatározott fizetési és visszafizetési mód alkalmazásával kapcsolatban felmerült költség a megrendelőt, mint Szerződő felet terheli.
9.1 A Vendég a szálláshely szobáit az érkezés napján 15:00 órától 19:00 óráig foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
9.2 A vendégek részére nyújtott nem szállás szolgáltatás (wellness, lovagoltatás és egyéb szolgáltatások) igénybevételi feltételeit a házirend határozza meg, melyről a szolgáltatás helyén tájékozódhat.
10.1. A Szolgáltató szálláshelyeire háziállat csak előzetes egyeztetést követően vihető be.
10.2. A Szolgáltató szálláshely teljes épülete, illetve teljes területe, nem dohányzó terület, ezért az épületben és a panzió teljes területén tilos a dohányzás. Dohányozni, csak az erre kijelölt helyen lehetséges.
10.3 Amennyiben a Vendég a dohányzási tilalmat megszegi.,
További dohányzásra és háziállatokra vonatkozó szabályokat, a házirend tartalmazza.
11.1. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásaira szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
12.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2. A Szolgáltató köteles;
12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
13.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
13.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szállás és szolgáltató helyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
14.3 A Vendég panasztételi joga a szállás és szolgáltató helyről történt távozását követően megszűnik.
15.1. Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
15.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató létesítményeiben.
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.
A Szolgáltató köteles;
19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a szálláshely épületén belül a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
19.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
19.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
19.1.3 A parkoló igénybe vétele a Vendég kockázatára történik, a Szolgáltató a parkolóban bekövetkezett károkért felelősséget nem vállal!
19.1.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a recepción, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
19.2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli. A kijelentkezést követően a szobában hagyott bárminemű élelmiszert az általános szállodai protokoll szerint hulladékként kezeljük, használati tárgyakat 14 napig megőrizzük és azt a vendég írásban megerősített kérésére, és a vendég költségére futárszolgálat igénybevételével a megadott címre után küldjük.
19.3 A kártérítés maximális mértéke a Szerződés szerinti napi szobaár vagy igénybe vett szolgáltatás árának a hússzorosa, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
23.1 https://www.tenger-szem.hu/
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalán elhelyezett hivatkozásokon keresztül elérhető, harmadik fél által üzemeltetett oldalak tartalmáért vagy azok esetleges jogsértő jellegéért.
23.2. Szerzői jog
A weboldalon található szöveges és vizuális tartalmak, ideértve a diagramokat, képeket, logókat és azok elrendezését, szerzői jogi védelem alatt állnak. A weboldalon található bármely tartalom (például diagramok, képek, szövegek) másolása, sokszorosítása vagy felhasználása elektronikus vagy nyomtatott formában kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.