ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

  1. A szolgáltató adatai

Tenger-szem Gasztronómia Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Tenger-szem Gasztronómia Kft.
Székhelye: 8251 Zánka Fő u.51.
Cégjegyzékszám: 01 09 190495
Adószám: 24938909-2-43
Működési engedély száma:VE-9/EBA/01336-6/2021

  1. Általános szabályok

2.1. A jelen “Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2. A jelen “Általános Szerződési Feltételek” a Tenger-szem Gasztronómia Kft. által üzemeltetett “Tenger-szem Lovasudvar és Panzió” foglalásaira érvényesek.

2.3. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

  1. Szerződő fél

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen- a feltételek teljesülése esetén- szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). Szállásközvetítő portálokon keresztül leadott megrendelések esetén a Portál által megküldött visszaigazolásban szereplő Vendég a Szerződő fél.

3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy- ide nem értve a Szállásközvetítő Portálokat- a továbbiakban, mint Közvetítő a saját nevében adja le a Szolgáltatónak, az együttműködési feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

  1. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség

4.1. A Szolgáltató foglalást online foglalási rendszerén keresztül, e-mailben, valamint szállásközvetítő portálokon keresztül (írásban) fogad el. Online foglalási rendszeren keresztül leadott foglalás esetén kérjük, hogy a foglalási űrlapon megadott adatok helyességét, különösen az elérhetőségi és érkezési adatok vonatkozásában ellenőrizni szíveskedjen! Visszaélések elkerülése végett, amennyiben a vendég a foglalásban megadott telefonszámon, ill. e-mail címen nem elérhető vagy az elérhetőség helytelennek bizonyul és így nincs lehetőség a foglalás jogszerűségének megerősítésére a szállásadó fenntartja a foglalás törlésének jogát, mellyel az elszállásolásra vonatkozó jogigény is megszűnik.

4.2. A szerződés a Vendég foglalására a Szolgáltató által írásban megküldött ajánlat elfogadásával és annak megerősítésével (< foglalás véglegesítéséhez kérjük kattintson ide > linkre történő kattintással), és így írásban megkötött szerződésnek minősül, egyidejűleg a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF) elfogadását is jelenti. Szállásközvetítő portálokon keresztül leadott foglalás esetén a szerződés a közvetítő által megküldött visszaigazolás napján a visszaigazolásban szereplő Vendéggel, mint Szerződő féllel jön létre és az ezen foglalások alapján létrejött szerződésekre is a Szolgáltató honlapján megtalálható Általános Szerződési Feltételek érvényesek.

4.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

4.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállásfoglalás visszaigazolásában meghatározott összegű előleg fizetését kösse ki. Amennyiben az előleg a visszaigazolásban kitűzött határnapig nem érkezik be, akkor a Szolgáltató a szerződést egyoldalúan felmondhatja, ebben az esetben az ajánlati kötöttsége és szolgáltatási kötelezettsége megszűnik. Az előleg meg nem fizetése esetén a szerződés Szolgáltató általi írásbeli felmondása hiányában a foglaláskor létrejött szolgáltatási szerződés továbbra is érvényben marad és a vendég általi lemondás illetve meg nem jelenés esetén a szerződés  5. pontjában meghatározott kötbér fizetési kötelezettségek érvényesek.

4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

4.5.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

4.5.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

4.6. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

  1. Lemondási feltételek

5.1.  A megrendelt szállás díj nélkül az érkezés napját megelőző 7. napon túl mondható le vagy módosítható, ebben az esetben a foglalásban kikötött esetleges és megfizetett előleg összege visszafizetésre kerül.

Az érkezést megelőző 7. napon belüli történő lemondás esetén a fizetendő díj a teljes foglalási érték 50%-a, 

3 napon belüli lemondás esetén a szállás díjának 100%-a. Lemondást és módosítást kizárólag írásos formában tudunk elfogadni.

5.2. Lemondás vagy a lemondás elmaradása esetén az előleg fizetésétől függetlenül a szállásadó elszállásolási kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett szobát más vendég részére kiadni.

5.3. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 19:00 órát követően megszűnik.

Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 19:00 óráig nem érkezik meg, vagy írásban nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesíthet. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

5.4. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek, csomagajánlatainak foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.

5.5. Szállásközvetítő portálokon (booking.com, szallas.hu, stb) keresztül leadott foglalások esetén a lemondási feltételek a fentiektől eltérőek lehetnek és ezen szerződések esetén a foglalás időpontjában a portálokon megjelenő adatlapunkon szereplő és a visszaigazolásban is meghatározott lemondási feltételeket alkalmazzuk.

  1. Árak

6.1. A honlapunkon meghirdetett előfoglalási árak kizárólag az érkezés napját megelőző 45. napnál korábbi foglalásokra érvényesek.

6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett  áthárítja a Szerződő félre.

6.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a honlapunkon (tenger-szem.hu), illetve facebook oldalunkon ( Tenger-szem ) kerülnek meghirdetésre. A kiemelt időszakokra  történő foglalások esetén szolgáltató egyedi árakat alkalmaz, melyről a recepción vagy a szallas@tenger-szem.hu email címen kérhet részletes felvilágosítást.

6.5. A szállásportálokon és egyéb hirdetési felületeken megjelenő árak tájékoztató jellegűek és esetenként csak meghatározott feltételek teljesülése esetén érvényesek. A megrendelt szolgáltatásra vonatkozó árak minden esetben a szolgáltató által saját rendszeréből küldött visszaigazolásban kerülnek rögzítésre, ezeket az árakat a szolgáltató változatlan feltételek mellett az érkezés napjáig garantálja.

  1. Családi kedvezmények

0-3 éves korú gyermekek számára a szállás ingyenesen biztosított.

  1. Fizetés módja, garancia

8.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére érkezéskor vagy a Szolgáltató döntése alapján legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyből történő távozást megelőzően tart igényt. Csoportos foglalás esetén, egyedi megállapodás keretében, adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.

8.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására;

  1. a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,
  2. b) kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére
  3. c) Vendég a szállás megrendelésével illetve az előleg megfizetésével elismeri a jelen feltételek szerint szolgáltatási szerződés létrejöttét és kifejezetten hozzájárulását adja ahhoz, hogy az 5. pont szerint fizetendő kötbér összegét az általa megfizetett előleg összegéből Szolgáltató levonja.

8.3. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy

  1. a) bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető Bankjának a Vendég érkezési napján érvényes valuta vételi árfolyamán történik.
  2. b) a Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, OTP SZÉP kártya,)  melyek mindenkori aktuális listáját kívánságra a Szerződő fél rendelkezésére bocsátja.

8.4. Előlegfizetéssel biztosított foglalás lemondása esetén Szolgáltató a megfizetett előleg összegéből visszafizetést teljesít. A visszafizetésre kerülő összeg

  1. a) a befizetett előleg teljes összege akkor, ha a Szerződő fél az 5. pontban leírtak alapján kötbér fizetésére nem kötelezett,
  2. b) a befizetett előlegnek az 5. pontban meghatározott kötbért meghaladó része, ha a Szerződő fél a szállást az 5. pontban meghatározott kötbérmentes lemondási időn túl mondja le.

A visszafizetést Szolgáltató a Szerződő fél által megadott számú bankszámlára történő banki átutalással teljesíti a jogalap tisztázását követő 10 munkanapon belül.

8.5. Bármely  8.2. – 8.4. pontban meghatározott fizetési és visszafizetési mód alkalmazásával kapcsolatban felmerült költség a megrendelőt, mint Szerződő felet terheli.

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

9.1 A Vendég a szálláshely szobáit az érkezés napján 15:00 órától 19:00 óráig foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).

9.2 A vendégek részére nyújtott nem szállás szolgáltatás (wellness, lovagoltatás és egyéb szolgáltatások) igénybevételi feltételeit a házirend határozza meg, melyről a szolgáltatás helyén tájékozódhat.

  1. Háziállatok, dohányzás

10.1. A Szolgáltató szálláshelyeire háziállat csak előzetes egyeztetést követően vihető be.

10.2. A Szolgáltató szálláshely teljes épülete, illetve teljes területe, nem dohányzó terület, ezért az épületben és a panzió teljes területén tilos a dohányzás. Dohányozni, csak az erre kijelölt helyen lehetséges.

10.3 Amennyiben a Vendég a dohányzási tilalmat megszegi.,

  1. a) az általa bérelt szobán belül: ebben az esteben a szoba extra takarításának díja ellenértékeként az általa igény bevett szolgáltatás 50% -a minimum egy éjszaka díja – költséget a Vendég távozás előtt megfizetni köteles.
  2. b) Bármilyen más, dohányzásra nem kijelölt helyen történő dohányzás esetén: ebben az esetben díja ellenértékeként az általa igény bevett szolgáltatás egy éjszaka díját költséget a Vendég távozás előtt megfizetni köteles.

További dohányzásra és háziállatokra vonatkozó szabályokat, a házirend tartalmazza.

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

11.1. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásaira szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

  1. a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, létesítményt illetve eszközöket,
  2. b) a Vendég a szállás és szolgáltató hely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival vagy más Vendégekkel kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
  3. c) a Vendég fertőző betegségben szenved,
  4. d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

  1. Elhelyezési garancia

12.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

12.2. A Szolgáltató köteles;

  1. a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
  2. b) térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
  3. c) transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez

12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

  1. A Vendég betegsége, halála

13.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

13.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

  1. A Szerződő fél jogai

14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szállás és szolgáltató helyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

14.3 A Vendég panasztételi joga a szállás és szolgáltató helyről történt távozását követően megszűnik.

  1. A Szerződő fél kötelezettségei

15.1. Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

15.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató létesítményeiben.

  1. A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

  1. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.

  1. A Szolgáltató kötelezettségei

A Szolgáltató köteles;

  1. a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerint teljesíteni
  2. b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
  1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a szálláshely épületén belül a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

19.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.

19.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

19.1.3 A parkoló igénybe vétele a Vendég kockázatára történik, a Szolgáltató a parkolóban bekövetkezett károkért felelősséget nem vállal!

19.1.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a recepción, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

19.2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli. A kijelentkezést követően a szobában hagyott bárminemű élelmiszert az általános szállodai protokoll szerint hulladékként kezeljük, használati tárgyakat 14 napig megőrizzük és azt a vendég írásban megerősített kérésére, és a vendég költségére futárszolgálat igénybevételével a megadott címre után küldjük.

19.3 A kártérítés maximális mértéke a Szerződés szerinti napi szobaár vagy igénybe vett szolgáltatás árának a hússzorosa, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

  1. Titoktartás

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.

  1. Vis major

Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

  1. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

  1. Weboldal

23.1 https://www.tenger-szem.hu/

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalán elhelyezett hivatkozásokon keresztül elérhető, harmadik fél által üzemeltetett oldalak tartalmáért vagy azok esetleges jogsértő jellegéért.

23.2. Szerzői jog

A weboldalon található szöveges és vizuális tartalmak, ideértve a diagramokat, képeket, logókat és azok elrendezését, szerzői jogi védelem alatt állnak. A weboldalon található bármely tartalom (például diagramok, képek, szövegek) másolása, sokszorosítása vagy felhasználása elektronikus vagy nyomtatott formában kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.